אלגוריתם נהיגה ברכב אוטונומי הכולל בקרה ותגובה למציאות של מכונית או אדם

הדגמה זו היא במסגרת מאגד *Avatar הכולל חברות בתעשייה ומוסדות אקדמיים נוספים במטרה לפתח טכנולוגיות עבור רכב אוטונומי ישראלי

 

 

קבוצת מחקר פעילה בראשות פרופ' בעז בן משה, הדגימה השבוע מודל ניהוג לרכב אוטונומי שפיתחה במסגרת שיתוף פעולה של מאגד Avatar.

פרסום

AVATAR, הוא מאגד לפיתוח טכנולוגיות עבור רכבים אוטונומיים, בעיקר בתחומי מידע מחיישנים שונים ויצור תובנת סביבה (Perception) שיעזרו למודל לקבל החלטות ניהוג בזמן אמת. במאגד מתקיים שיתוף פעולה רחב של גורמים רבים בתעשייה בניהם, אלביט, סיווה,  העין-השלישית, רפאל, לאדרטק, קוגנטה, אובסיס ועוד. ושותפים מוסדות אקדמיים נוספים, הטכניון, אוני' ת"א, אוני' בר-אילן, אוני' ב"ג, אוני' חיפה, מכון ויצמן ואוני' אריאל.

קבוצת המחקר מאוניברסיטת אריאל, לקחה חלק פעיל במאגד במהלך השנה וחצי האחרונות בפיתוח של המערכת האלגוריתמית לנסיעה אוטונומית בהתבסס על התובנה מהסביבה.  מודול הנהיגה המלא,  אשר נבדק ואומן באמצעות סימולציה ובניסויים בפועל ברכב ממשי.

"המטרה מסביר, פרופ' בעז בן משה, היא לא להתחרות בחברות ענק בינלאומיות אלא לפתח פתרונות יעילים וזולים יותר שיתנו מענה לאתגרים בנצבים בניהוג ברכב אוטונומי כמו ניהוג בתנאי 'שטח' (offroad) ותנאי נהיגה מסוכנת של נהגים אחרים. אין בידינו את המשאבים וכוח האדם של החברות הגדולות אך יש בידינו את המחשבה והיצירתיות ליזום ולפתח פתרונות יעילים".

ביום שני האחרון התבצעה הדגמת מודול הנהיגה ברכב האוטונומי שפותח ע"י קבוצת המחקר מאוני' אריאל. הוביל את הפרוייקט שובל זיידמן, מהמחלקה להנדסת מכונות ומכטרוניקה יחד עם מפתחים סטודנטים מהמחלקה למדעי המחשב אלון ברק, סהר טוביהו ואייל חגי.

"ההדגמה כללה מספר הצגות של המאגד, מסביר שובל זיידמן ראש הפרויקט נציג אוניברסיטת אריאל במאגד,  ביניהן הההצגה המרכזית, של המודל נהיגה לרכב האוטונמי שפיתחנו על הרכב האמיתי, אשר נוסע במסלול המחולק למספר נתיבים ובהם עצמים שיחסמו את הנתיב או יתפרצו אליו כדי שיבחנו את אופן ההתמודדות. בין האתגרים להתמודדות: תזמון התגובה,  המערכת עשויה לזהות  איש.ה שמתהלכים במדרכה או רכב חונה או פסולת על הכביש. וכפי שמתרחש במציאות, האיש.ה או הרכב עלולים לנוע  ולהכנס לנתיב הנהיגה. מערכת ניהוג ברכב אוטונומי זקוקה ליכולת להתמודד עם מקרי קצה כאלה, ולהבחין בין מצבים בהם יש להגיב לכאלה שלא. ההצגה התבצעה בשני שלבים ראשית, הצגת מקרי קצה מאתגרים בסימולציה, ואז הדגמה של אותה המערכת ניהוג אוטונומית על גבי הרכב הניסוי הממשי. הרכב בפועל,  ביצע ניהוג במגוון תרחישים בזמן אמת על גבי משטח ניסויים בהיכל שלמה בתל אביב".

קישור לתמונות וסרטונים של ההדגמה

פרסום

 

*מאגד Avatar כולל  7 חברות הייטק מובילות ו-7 גופי אקדמיה מובילים בישראל:Cognata – , אלביט מערכת, לדרטק ישראל, Opsys, העין השלישית, סיוה די אס פי, רפאל,

אוניברסיטת אריאל, הטכניון, אוניברסיטת תל-אביב, אוניברסיטת בר-אילן, אוניברסיטת בן-גוריון, אוניברסיטת חיפה, ומכון וייצמן.

 

Print Friendly, PDF & Email

פה יבוא באנר

תודה שאתם מבקרים בפורטל "טכנו נט". טכנו נט נט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום הטכנולוגיה והתעשייה באתר תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום המתכת,פלסטיק, זיווד ואריזה, הייטק, אוצומציה וסייבר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

3 מיליון שקלים בפיתוח והפעלת מיזמי סיוע לעסקים קטנים שבבעלות אנשי ונשות מיל...

15 במאי 2024

שון פז, רד האט: "הקוד הפתוח ישנה את תעשיית ה-AI כפי ששינה את תעשיית התוכנה"

9 במאי 2024

ניהול פרויקטים אדריכליים מורכבים בפלטפורמת 3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס

8 במאי 2024

יגובש מודל למימון המחקר הרפואי בישראל

2 במאי 2024

400 מיליון שקל יושקעו בקידום ובפיתוח תעשיית המיחזור בישראל

1 במאי 2024

העדפה של 15% במכרזי משרד הביטחון למפעלים שנאלצו לעבור לפעול מחוץ לאזורי קו ...

24 באפריל 2024

3 מיליון שקלים בפיתוח והפעלת מיזמי סיוע לעסקים קטנים שבבעלות אנשי ונשות מיל...

15 במאי 2024

שון פז, רד האט: "הקוד הפתוח ישנה את תעשיית ה-AI כפי ששינה את תעשיית התוכנה"

9 במאי 2024

ניהול פרויקטים אדריכליים מורכבים בפלטפורמת 3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס

8 במאי 2024

יגובש מודל למימון המחקר הרפואי בישראל

2 במאי 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

כדי להיות תמיד מעודכנים