פריצת דרך במדידת מתח ולחץ בנהיגה תסייע בפיתוח מערכות לנהיגה בטוחה יותר

צוות מחקר מהמחלקה להנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטת אריאל, בשיתוף פעולה עם רשות החדשנות הישראלית ותאגיד אנדרומדה, עשו פריצת דרך במדידת תחושות הלחץ והמתח במהלך משימות נהיגה. הגישה החלוצית פורסמה בכתב העת הבינלאומי למחקר סביבתי ובריאות הציבור במאמר שכותרתו "מיפוי מאפייני כוח האחיזה במדידת מתח בנהיגה" (הקליקו למחקר המלא). המחקר מפרט את השימוש בעוצמת האחיזה בהגה כמדד לא חודרני למדד לחץ הנהג/ת, שעשוי לסלול את הדרך למערכות בטיחות בדרכים משופרות.

המחקר מתמקד בשימוש בעוצמת האחיזה בהגה כמדד לרמת הלחץ שחש/ה הנהג/ת. זו שיטה לא פולשנית המציעה פתרון מהיר ושקוף, הבוחנת חלון זמן קצר של שניות בודדות. המטרה העיקרית של המחקר נועדה למפות פרמטרים שונים המעידים על הקשר בין עוצמת האחיזה ללחץ המתקיים במהלך משימות נהיגה שונות. מדד הלחץ החדשני הזה, על פי ממצאים קודמים שנחקרו על ידי צוות זה, דורש חלון זמן קצר בלבד של שתיים עד חמש שניות, מה שהופך אותו לשיטה יעילה וידידותית.

"הפחתת הלחץ של הנהגים והנהגות, עשויה להגביר את הבטיחות בדרכים. מדדי הלחץ הפיזיולוגיים המתקדמים ביותר היום הם חודרניים ומצריכים  זמן מדידה ארוך. הגישה שלנו למדידת כוח האחיזה מציעה פתרון שקוף לחוקרים וחוקרות וזאת בתוך חלון זמן קצר", מסביר פרופ' שרגא שובל, דקן הפקולטה להנדסה ושותף למחקר.

"חקרנו שני גורמי לחץ, מוסיף ד"ר יותם סהר מוביל המחקר: מצב הנהיגה והקרבה של רכב להולך רגל חוצה. עשרות נהגים ונהגות השתתפו במשימות הנהיגה, שכללו נהיגה מרחוק או נהיגה באמצעות הדמיה, במהלכן חצתה במפתיע בובת הולכ/ת רגל את הכביש, כאשר מדידות עוצמת האחיזה על ההגה ותגובת מוליכות העור תועדו ונבדקו במהלך משימות הנהיגה".

פרסום

ממצאי המחקר יסייעו בפיתוח מערכות בטיחות לרכב המשלבות מדידות רציפות של מתח ולחץ בקרב נהגים ונהגות. ממצאים אלו מהווים מדריך מקיף לחוקרים/ות ולאנשי ונשות מקצוע, לצורך מדידת מתחים ולחצים, באופן לא חודרני ובטווחי זמן קצרים ומדודים.

פרסום

"תוצאות מחקר זה, מדגיש ד"ר אורן מוזיקנט * ראש המרכז הרב תחומי לרכבים אוטונומיים, חושפות לציבור הרחב, גישה חדשנית במדידת מתח הנהיגה, שעשויה להציל חיים".

 

*המרכז הרב תחומי לכלי רכב אוטונומיים (הקליקו לאתר המרכז): מרכז המחקר מוקדש לקידום מחקר התומך באימוץ נרחב של טכנולוגיית רכב אוטונומי, הכשרת הדור הבא של חוקרים וחוקרות ותמיכה במאמצי מו"פ בתעשייה בתכנון רכב חצי אוטונומי-אנושי. אינטראקציה בין נהגים ונהגות, שליטה אוטונומית וקבלת החלטות אוטונומית, והתגברות על אתגרי גורמים אנושיים של אמון ואימוץ רכבים אוטונומיים.
*קרדיט תמונה מצ"ב ד"ר יותם סהר מוביל המחקר
Print Friendly, PDF & Email

פה יבוא באנר

תודה שאתם מבקרים בפורטל "טכנו נט". טכנו נט נט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום הטכנולוגיה והתעשייה באתר תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום המתכת,פלסטיק, זיווד ואריזה, הייטק, אוצומציה וסייבר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

3 מיליון שקלים בפיתוח והפעלת מיזמי סיוע לעסקים קטנים שבבעלות אנשי ונשות מיל...

15 במאי 2024

שון פז, רד האט: "הקוד הפתוח ישנה את תעשיית ה-AI כפי ששינה את תעשיית התוכנה"

9 במאי 2024

ניהול פרויקטים אדריכליים מורכבים בפלטפורמת 3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס

8 במאי 2024

יגובש מודל למימון המחקר הרפואי בישראל

2 במאי 2024

400 מיליון שקל יושקעו בקידום ובפיתוח תעשיית המיחזור בישראל

1 במאי 2024

העדפה של 15% במכרזי משרד הביטחון למפעלים שנאלצו לעבור לפעול מחוץ לאזורי קו ...

24 באפריל 2024

3 מיליון שקלים בפיתוח והפעלת מיזמי סיוע לעסקים קטנים שבבעלות אנשי ונשות מיל...

15 במאי 2024

שון פז, רד האט: "הקוד הפתוח ישנה את תעשיית ה-AI כפי ששינה את תעשיית התוכנה"

9 במאי 2024

ניהול פרויקטים אדריכליים מורכבים בפלטפורמת 3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס

8 במאי 2024

יגובש מודל למימון המחקר הרפואי בישראל

2 במאי 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

כדי להיות תמיד מעודכנים