ניהול זמן נכון – טיפים לניהול זמן נכון

שלושה דברים שאתם חייבים לדעת על ניהול זמן יעיל במקום עבודה

האמרה המפורסמת "זמן שווה כסף" נכונה מאד. לאף אחד מאיתנו אין יותר מעשרים וארבע שעות ביממה. ניהול זמן נכון כרוך גם בלהיות יעילים בעבודה, וגם לשמור על איזון נכון בין העבודה לחיים הפרטיים בבית.

אין ספק שעובדים שמנהלים את הזמן שלהם נכון, עשויים להגיע לתוצאות טובות יותר מעובדים שאינם פועלים כאמור.

להלן מפורטים שלושה דברים שכדאי ליישם במסגרת ניהול זמן נכון:

פרסום
  1. סדרי עדיפויות וקדימויות: העומס בעבודה עשוי להיות גבוה, וכולל ריבוי משימות לביצוע. מומלץ לערוך רשימה מסודרת של המשימות, ולתעדף את המשימות מבחינת סדרי עדיפויות, מה חשוב ודחוף יותר ומה פחות.
    כלי מעולה שיכול לסייע בתהליך הינו בניית תכנית עבודה שנגזרת מהתכנית האסטרטגית, שמסייעת לתעדף את המשימות ומציגה גם את התוצאה הסופית, המקום אליו אנחנו שואפים להגיע. כמובן שבמסגרת תכנית העבודה יש לשמור על מקום מסוים של גמישות, שכן הסביבה העסקית משתנה ללא הרף, ולא בכדי המיומנות של אג'יליות והסתגלות לשינויים הוכרה כמיומנויות חשובה בעולם העבודה.
  2. האצלת סמכויות: עומס וריבוי משימות על אדם אחד, עשוי להוביל לחוסר יעילות ולעיתים לקבלת תוצרים באיכות נמוכה יותר. כמו כן, ישנם מנהלים ריכוזיים, שבשל העובדה שלא מאצילים סמכויות, קצב העבודה שלהם איטי יותר. האצלה נכונה של סמכויות יכולה להוביל ליעילות, ביצוע משימות איכותי ומהיר יותר, לפנות זמן לפיתוח עסקי וגם להעצים את העובדים שמקבלים יותר סמכויות.
  3. "גנבי זמן"– במסדרונות הארגון ובפינת הקפה, יש לא מעט כאלה. כמובן שהתקשורת הבינאישית חשובה, הן מבחינת יצירת האינטראקציות והן מבחינת הגיבוש. היועץ הארגוני שמלמד במיזם ללימוד פרקטיקה מבכירים במשק מספר "שקל לא לקדם את גאון הדור, אלא לקדם מישהו שמחבבים", ואינטראקציה בין עובדים נוצרת במסגרת תקשורת בינאישית ומיומנויות רכות, אך יש לקחת גם שיחות אלו בפרופורציה ולהיות יעילים. ייעול זמן לא נכון באספקט זה עשוי לבוא לידי ביטוי גם בניהול לא טוב של ישיבות צוות, שאינן ממוקדות, גולשות מהנושא, מתאפיינות בפיזור ואינה מובילות לתוצאות, לצד מדידה ובקרה.

    ישראל חרך, מאמן עסקי ויועץ באיגוד "געלט" לקידום בעלי עסקים במגזר החרדי, מספר: אצל בעלי עסקים חרדים, מרכיב ניהול הזמן חיוני עוד יותר, שכן, במסגרת הפעילות העסקית וריבוי המשימות, שהאפקטיביות שלה עשויה להימדד בגובה השכר של בעל העסק בסוף החודש, יש לשלב גם תפילות ומנהגים. אימוץ טכניקות לניהול זמן נכון מוביל להצלחה.
    שמואל בוקסבוים, יזם באיגוד "געלט" לקידום בעלי עסקים במגזר החרדי, ממשיך ומספר: הנושא של האצלת סמכויות לעובדים הוא חיוני במסגרת ניהול זמן, שכן זה עשוי להוביל לפינוי זמן לחשיבה שמוקצית לפיתוח העסק וקבלת החלטות עסקיות טובות.

    על אף שקליטת עובד חדש לעבודה עלולה להפחית בהכנסות של העסק ולעיתים, אף באה על חשבון חלק מהמשכורת של בעל העסק, צריך להקצות סכום מסוים לשכר לעובד. במקרים רבים זו יכולה להיות החלטה טובה, שכן עובד חדש מאפשר לבעל העסק, היזם, בעל החזון, לפתח, להתפתח, לקדם, באמצעות האצלת סמכויות לעובד, מתן אחריות ודרישה לקבלת תוצאות, לצד הידיעה שהעובדים יעשו ככל שביכולתם בכדי להצליח, עובדים מתאימים וראויים יפנו זמן לבעל העסק, שינותב לפעילויות שיובילו להרחבת העסק. ובאמצעות סדרת פעולות ואיזון בין הבית למשפחה, אף להגדיל את ההכנסות של העסק.

בעלי עסקים שלא מאצילים סמכויות לעובדים, נשארים עם היקף עבודה גדול, "ללא זמן נוסף בשעון", ובשל ריבוי המשימות, לא מצליחים להתקדם."

מאז ועד היום,

בין אנשי הכלכלה בישראל נמצאו אנשים עם כושר עבודה גבוה- לדוגמא: פנחס ספיר המנוח, שבשנות השישים והשבעים היה שר המסחר והתעשייה, ואחר כך שר האוצר. הוא גר בבית צנוע בכפר סבא, ומדי בוקר, בשעה מוקדמת, היה יוצא לעבודה במשרדו בירושלים. הנוהג שלו היה כזה: איש עסקים שביקש להיפגש עם השר הכל – יכול היה מגיע ב-06:00 או ב- 05:30 בבוקר לכפר סבא, נוסע עם השר עד צומת באזור תל אביב. ספיר ישב מאחור עם איש העסקים ודן בעסקה מסוימת. בצומת האיש היה יורד ועלה איש עסקים שני, שחיכה במקום לשעה היעודה. שוב ניהלו שיחה עסקית. בצומת שער הגיא ירד שני ועלה שלישי, עד למשרד השר במרכז ירושלים. מכיוון שספיר היה גם בעל כושר החלטה מהיר וחד, הוא היה מגיע בכל בוקר כזה למשרדו, ב-07:00-07:30, אחרי שלש שיחות עסקיות שבהן סיכם שלושה פרויקטים! ספיר קיבל החלטות במהירות. נכון, לעיתים טעה. אבל במקרים כאלה היה משיב למבקרים שאצל מי שלא מקבל החלטות, אין טעויות. מי יתננו כיום אדם עם כושר עבודה והחלטה כזה!

לסיכום, אימוץ אסטרטגיות נכונות לניהול וניצול זמן נכון, עשוי להפוך את העבודה ליעילה יותר.

עו"ד שרון הר זהב,

פרסום

מפתחת ספריית תכנים דיגיטלית בתחום התעסוקה והעסקים ללימוד פרקטיקה ניהולית, פרקטיקה ארגונית ומיומנויות בעולם העבודה, לפיתוח עובדים ומנהלים שמועבר על ידי מנהלים בכירים במשק הישראלי.
מקבוצת אל הנכס

לשון זכר כמוה כלשון נקבה

 

 

Print Friendly, PDF & Email

פה יבוא באנר

תודה שאתם מבקרים בפורטל "טכנו נט". טכנו נט נט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום הטכנולוגיה והתעשייה באתר תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום המתכת,פלסטיק, זיווד ואריזה, הייטק, אוצומציה וסייבר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

חושבים על שינוי קריירה? הנה שלושה טיפים מנצחים שמובילים לקידום קריירה ולצמי...

3 באפריל 2024

קליטה נכונה של חיילי מילואים בחזרה לשגרה.

20 בפברואר 2024

חיפוש עבודה בזמן מלחמה
מי מפחד מפוליטיקה ארגונית?
ניהול זמן נכון - טיפים לניהול זמן נכון
איך לבקש העלאת שכר
חושבים על שינוי קריירה? הנה שלושה טיפים מנצחים שמובילים לקידום קריירה ולצמי...

3 באפריל 2024

קליטה נכונה של חיילי מילואים בחזרה לשגרה.

20 בפברואר 2024

חיפוש עבודה בזמן מלחמה
מי מפחד מפוליטיקה ארגונית?
תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

כדי להיות תמיד מעודכנים