היטל צפיפות באוויר בצל משבר הקורונה

החלטת משרד הבריאות בדבר חובת בידוד של 14 יום לכל אדם המגיע לישראל ללא יוצא מן הכלל, גורמת להידללות בתנועת הנוסעים לישראל וביחד עימה להפחתת טיסות הנוסעים בצורה ניכרת.

שורה של חברות תעופה הודיעו על ביטול טיסות לישראל, בין החברות ניתן למצוא את החברות לופטהנזה, סוויס, ווירגין ועוד.

משמעות הדבר כי שירותי ההובלה האווירית מסתמכים על מטוסי מטען של החברות הזרות וטיסות נוסעים ומטען של החברות הישראליות קאל ואל על, מצב זה יוצר ביקושים אדירים, מחירי ההובלה מרקיעים שחקים.

חברות התעופה קאל ואל על הודיעו על החלת היטל צפיפות (מצ"ב) לפי הפירוט הנ"ל:

פרסום

חברת ק.א.ל
תוקף ההיטל מתאריך 17.03.20 עד  15.04.20
יבוא מאירופה 0.35 יורו לק"ג
יבוא מארה"ב 0.80 דולר לק"ג
יצוא מתל אביב לאירופה – 0.40 דולר לק"ג

חברת אל על
תוקף ההיטל מתאריך ה 18.03.20 ועד להודעה חדשה
יבוא מאירופה 0.45 יורו לק"ג
יבוא מארה"ב, הודו ודרום אפריקה 0.55 דולר לק"ג.

 

לצערי אנו צופים כי העלייה במחירי ההובלה כפי שפורסמה להלן אינה העלייה האחרונה ובמידה והביקושים יישארו כפי שהן מחירי ההובלה יאמירו עוד יותר, אנחנו כבר יודעים לספר כי כמות הטיסות מארה"ב הולכת ופוחתת שם ככל הנראה צפויה התייקרות נוספת.

אנצל את ההזדמנות לשתף גם על המצב הנוכחי בסין, באיטליה, בטורקיה ובכלל בעולם הספנות.

סין – נראה שהספקים חזרו לתפוקה כמעט מלאה, האניות שבו לפקוד את נמלי המזרח בצורה נרחבת, אך יתכנו עיכובים שקשורים בעומס או בהחלטת חברות הספנות להסיט קוים ישירים לקווי שטעון ע"מ לשחרר את העומס מנמלי המוצא בסין.
באוויר – כמות הטיסות הולכת ופוחתת, המחירים מרקיעים לשחקים ומשתנים על בסיסי יומי, אנו נערכים עם פתרון חילופי לשירותים המקובלים במידה והמחירים ימשיכו להעלות.

פרסום

איטליה – ע"פ הוראת הממשלה, חנויות, מסעדות, בתי קפה וכו' סגורים, אם זאת ניתן אישור לחברות  הסחר והיצרניות להמשיך לעבוד, אך אלה סובלים לעיתים ממחסור בכוח אדם, נכון להיום משלוחים ממשיכים לצאת אם כי בקצב איטי יותר, גם כאן נצטרך לעקוב מידי יום ביומו.
בנוגע למשלוחים ימיים, יש לזכור כי ע"פ הוראת הממשלה אוניה לא תכנס לעבודה בנמלים אם לא חלפו 14 יום מתאריך ההפלגה שלה ולכן השירות מאיטליה שהיה 7 ימים, יעמוד על לפחות 14 יום לעת עתה.

חוסר במכולות ריקות – בעקבות משבר הקורונה והעובדה כי לא יצאו מכולות מנמלי סין למשך של כ 5-6 שבועות נוצר חוסר איזון הגורם למחסור חמור במכולות ריקות בעולם, בעיקר באירופה, אנו נתקלים בזמן תגובה ארוך בקבלת אישור מקום בגלל הציוד, הבעיה אף מאמירה עוד יותר כאשר מדובר בציוד מיוחד.

טורקיה – הסטת ההזמנות מסין לטורקיה גורמת לביקושים אדירים, עיכובים באישורי הזמנות ומחסור בציוד, יש להזדרז ולעדכן הזמנות מוקדם ככל שניתן.

חברת allcargo

Print Friendly, PDF & Email

פה יבוא באנר

תודה שאתם מבקרים בפורטל "טכנו נט". טכנו נט נט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום הטכנולוגיה והתעשייה באתר תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום המתכת,פלסטיק, זיווד ואריזה, הייטק, אוצומציה וסייבר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

המגזר העסקי מתגייס למען משרתי כוחות הביטחון

3 ביוני 2024

הנדסת מערכות מבוססת מודל: כלי חיוני לתעשיה הישראלית, עכשיו יותר מתמיד.

1 ביוני 2024

מה שווי השוק של תעשיית ההייטק בתל אביב ?

28 במאי 2024

אירוע השקה לאיגוד ה-Med-Tech הישראלי

23 במאי 2024

3 מיליון שקלים בפיתוח והפעלת מיזמי סיוע לעסקים קטנים שבבעלות אנשי ונשות מיל...

15 במאי 2024

שון פז, רד האט: "הקוד הפתוח ישנה את תעשיית ה-AI כפי ששינה את תעשיית התוכנה"

9 במאי 2024

המגזר העסקי מתגייס למען משרתי כוחות הביטחון

3 ביוני 2024

הנדסת מערכות מבוססת מודל: כלי חיוני לתעשיה הישראלית, עכשיו יותר מתמיד.

1 ביוני 2024

מה שווי השוק של תעשיית ההייטק בתל אביב ?

28 במאי 2024

אירוע השקה לאיגוד ה-Med-Tech הישראלי

23 במאי 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

כדי להיות תמיד מעודכנים