דוגמניות ודוגמנים וירטואליים באמצעות בינה מלאכותית,

חברת הסטארט-אפ הישראלית Styletech זכתה ב The Climate Solutions Prize בקטגוריית אופנה וקיימות

סטיילטק, שעושה מהפכה של ממש בעולם האופנה תוך יצירה ועיצוב ביגוד, דוגמניות ודוגמנים וירטואליים באמצעות בינה מלאכותית, זכתה בפרס שנערך השנה לראשונה ומטרתו לקדם חברות ישראליות שפועלות למען שמירה על כדור הארץ

סטיילטק זכתה באתגרThe Sustainable Fashion Tech – Revolutionary Challenge לאור תרומתה לביטול ימי צילום, הפחתת טביעת הרגל הפחמנית, הקטנת שיעור ההחזרות ומשלוחי ושינוע הסחורות, וייצור לפי ביקוש במקום ייצור המוני

Styletech, חברת הסטארט-אפ הישראלית שעושה מהפכה בעולם האופנה תוך ייצור ועיצוב דוגמניות ודוגמנים וירטואליים וכן ביגוד באמצעות בינה מלאכותית, זכתה היום (רביעי) בפרס "פתרונות האקלים" – The Climate Solutions Prize – שהוקם השנה על מנת לקדם ולטפח חברות סטארט-אפ ישראליות בתחום, וזאת בקטגוריית הקיימות באופנה.

פרסום

פרס "פתרונות האקלים" ("ה-CSP") ממנף למעשה את אומת הסטארט-אפ ישראל כדי לטפל בשינויי האקלים, להעצים את גורמי השינוי וטיפוח טכנולוגיות פורצות דרך ליצירת עתיד בר-קיימא. התחרות נערכת על ידי חברת Start-Up Nation Central Ltd (CC), ארגון ללא מטרות רווח ומתנהל בשיתוף פעולה עם תאגידים, משקיעים, פילנתרופים ועמותות. אל טקס הגאלה הראשון, בו הוכרזו הזוכים בקטגוריות השונות וגם מחקר פורץ דרך, הגיעו אורחים מרחבי העולם כולל מנהלים עסקיים, חוקרים, פוליטיקאים, פילנתרופים ורבים אחרי, כאשר למעלה מ-2 מיליון דולר הוענקו בסך הכל.

סטיילטק זכתה באתגר The Sustainable Fashion Tech – Revolutionary Challenge, וכן בפרס כספי, לאור תרומתה לשמירה על כדור הארץ ומניעת זיהומו דרך חיסכון בהוצאות על בדים מיותרים ומשלוחים, כאשר כל בגד וירטואלי שמיוצר חוסך ייצור שלו בפועל, כמו גם במניעת טיסות לצילומים בחו"ל ללוקיישנים ספציפיים שאפשר לעצב כרקע לדוגמנים.

הפרס הוענק על ידי "קורנית" – העוסקת בפיתוח וייצור מכונות להדפסה דיגיטלית על גבי טקסטיל – שהעניקה חסות לקטגוריה זו, ולמעשה חיפשה פתרונות טכנולוגיים בעלי פוטנציאל להאיץ את הקיימות בתעשיית הטקסטיל.

בפועל, ייצור הדוגמניות הווירטואליות מביא בפועל לביטול ימי הצילום, מפחית את טביעת הרגל הפחמנית שנוצרת על ידי התעשייה, מקטין את שיעור ההחזרות ובכך את משלוחי ושינוע הסחורות באוויר, בים וביבשה וזאת על ידי התאמת הוויזואליה (הבגדים הווירטואליים) עבור חנויות מקוונות באחוזי דיוק גבוהים ביותר ומיקוד ללקוחות ולשווקים ספציפיים, כמו גם ייצור לפי ביקוש במקום ייצור המוני כך שמעצבים יוכלו להעלות לוקבוקים לחנויות המקוונות שלהם עם פריטים שטרם יוצרו ולחסוך ייצור מיותר מראש.

מדובר למעשה בפרסונליזציה שסטיילטק עושה לאוואטרים, להם מותאמות מידות מדויקות של אנשים אמיתיים וכל אלה יוצרים מהפכה של ממש, כזו שכבר החלה בקרב כמה וכמה מותגים מקומיים כמו "אורבניקה", "אפרודיטה" ועוד, וחנויות מקוונות ברחבי העולם וצפויה להתרחב בהמשך.

האתגרים:

דיוק גודל באמצעות אווטאר: ככל שהמכירות המקוונות גדלות, שיעורי ההחזרות גדלים גם הם, ומגיעים לממוצע של 16.6% או כ-761 מיליארד דולר של סחורה בשנת 2021. רוב ההחזרות המקוונות נובעות מבעיות בגודל. לקוחות רבים עוסקים בפרקטיקה הנקראת 'סוגר', מזמינים את אותו פריט במספר גדלים, מנסים אותם בבית ומחזירים את אלה שלא מתאימים. כל פריט שהוחזר מייצג אובדן הכנסה לקמעונאי עקב עלויות משלוח ואחסנה ומהווים סיבה מרכזית לטביעת הרגל הפחמנית של התעשייה עקב יצירת מלאי עודף, טקסטיל שלא נמכר, והלוגיסטיקה והתחבורה הכרוכים בהחזרות. האתגר הוא יצירת מוצר (MVP) המאפשר ללקוחות להשתמש במצלמת הסמארטפון שלהם או בכלים דומים אחרים שיש ללקוחות בבית כדי לחלץ מדידות בצורה פשוטה (בתוך זמן מינימלי ובחוויית משתמש ידידותית). מוצר זה אמור ליצור אוטומטית אווטאר או תשומות למנוע אווטאר עם הגודל המדויק של המשתמש, מה שעוזר להפחית את שיעורי ההחזרות.

הצפנת בגד: יש צורך הולך וגובר ליצור אימות והוכחת בעלות על בגדים פיזיים, יצירת חיבור בין העולם הווירטואלי והפיזי. הצפנה יכולה אולי למנוע ייצור יתר ושכפול של בגדים, לצמצם את הפליטות ולשפר את הקיימות. האתגר הוא יצירת מנגנון אימות ובעלות לבגדים פיזיים שהוא פשוט וניתן לשילובו בפתרון זרימת העבודה של קורנית, כגון באמצעות מנגנון קריא או סריקה. לדוגמה, שיטת הצפנה פיזית (MVP) שניתן להכניס או להדפיס לתוך הבגד ויוצרת מנגנון פיזי, אמין, בלתי אפשרי להעתקה, המוטבע בבגד, המאחסן נתונים וניתן לקריאה בשיטת סריקה, המוכיח מקוריות בבעלות המשתמש המחזיק בו.

פרסום

 

סטיילטק

הסטארט־אפ – אותו ייסדו יזם ההייטק טל מלנבוים, המנכ"לית גוני גרופר וועומר ארליכמן, בייעוץ של VFR Group וקבוצת בירינבוים – הוא פיתוח של קטלוג דוגמניות וירטואליות ומוצרים שכולו מקוון בטכנולוגיית AI ותלת־ממד, והוא עתיד להחליף את ימי הצילום והפקות הצילום היקרות ולחסוך משאבי הון וזמן לחברות האופנה בעולם.

את הדוגמניות האמיתיות מחליפות דוגמניות וירטואליות, ואת ימי הצילום וההפקות המורכבות מחליפה הטכנולוגיה החדשנית שמאפשרת ליצור אלפי לוקים בזמן קצר, כולל איפור, שיער, דוגמניות במבני גוף שונים וכמובן ביגוד בתלת־ממד, כולל אקססוריז, הלבשה תחתונה ועוד.

Print Friendly, PDF & Email

פה יבוא באנר

תודה שאתם מבקרים בפורטל "טכנו נט". טכנו נט נט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום הטכנולוגיה והתעשייה באתר תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום המתכת,פלסטיק, זיווד ואריזה, הייטק, אוצומציה וסייבר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

מצלמת המעקב במרחב הציבורי - עד לאן הן מצליחות לחדור לנו לפרטיות

18 ביולי 2024

דאסו סיסטמס בסלון האוירי בפארנבורו 2024: התאומים הוירטואליים, חוויות יצירתי...

18 ביולי 2024

ראשי המגזר עסקי מתאחדים ויפעלו מעתה יחד

18 ביולי 2024

פיקוד העורף והמגזר העסקי פועלים בשיתוף פעולה למען מוכנות לחירום

15 ביולי 2024

נפתח מפעל בטרי Batte-Re למחזור סוללות ליתיום-יון בדימונה

15 ביולי 2024

הטקסונומיה הישראלית לסיווג פעילויות כלכליות בנות-קיימה, לפי תרומתן למטרות ה...

11 ביולי 2024

מצלמת המעקב במרחב הציבורי - עד לאן הן מצליחות לחדור לנו לפרטיות

18 ביולי 2024

דאסו סיסטמס בסלון האוירי בפארנבורו 2024: התאומים הוירטואליים, חוויות יצירתי...

18 ביולי 2024

ראשי המגזר עסקי מתאחדים ויפעלו מעתה יחד

18 ביולי 2024

פיקוד העורף והמגזר העסקי פועלים בשיתוף פעולה למען מוכנות לחירום

15 ביולי 2024

תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

כדי להיות תמיד מעודכנים