איך לפתוח חשבון לינקדיין מרשים

מה אתם חייבים לדעת על בניית פרופיל ויצירת נוכחות בלינקדאין, לפני שמחליפים עבודה?


כל אדם צריך להשקיע במיתוג שלו והוא הממתג של עצמו, ראוי שיעשה זאת על בסיס החוזקות שלו, ועל פי האופן שהוא רוצה "שהסביבה תתפוס אותו".

 מיתוג עצמי טוב עשוי להוביל לרכישת כוח, הצלחה אישית ומקצועית שעשויה להתבטא בשיפור הישגים ובשכר גבוה.

בכדי למתג נכון צריך לסגל דפוסי פעולה אפקטיביים, ולבצע פעולות מעשיות בכדי להשיג את התוצאה הרצויה והמיטבית.

פרסום

אחד הכלים החשובים ביותר במיתוג עצמי הינו בנית פרופיל ויצירת נוכחות ברשת הלינקדאין.

"מחפש את האתגר הבא",

אנשים אשר כמהים למצוא את האתגר הבא בקריירה שלהם, לרוב ישקיעו בבניית פרופיל ברשת הלינקדאין מתוך הבנה שהרבה ממנהלי משאבי האנוש והמגייסים לחברות וארגונים פעילים ברשת זו. מחד הם משתמשים בה כפלטפורמה לחיפוש מועמדים, במסגרת העלאת מודעות לפרסום משרה בפרופיל העסקי שלהם ושל החברה, בקבוצות או בצורה דיסקרטית של head hunting במסגרת פניה אישית, במסגרת קמפיינים ממומנים שבהם הם מטרגטים את קהל היעד הרלוונטי למשרה, וכן ברובד של מיתוג מעסיק, שבו מראים כמה הם משקיעים בעובדים שלהם.

להלן מפורטים שלושה טיפים שיעזרו לך לבנות פרופיל לינקדאין מוצלח:

1. בניית פרופיל עסקי: חשוב להבין שאחוז הפניה של מעסיקים  לבעלי פרופיל מלא בתוכן לפי הקטגוריות הנדרשות והמובנות, גבוה יותר מאלו שאינם בעלי פרופיל כאמור. במסגרת בניית הפרופיל העסקי רצוי להשתמש בתמונה מקצועית ומייצגת, להציג את העיסוק שלי, המקום שבו רכשתי את התואר האקדמי אם קיים או מקום לימוד אחר לא אקדמי, מקום מגורים, וכמו בקורות חיים להוסיף את הרקע שלי ולהדגיש את היתרונות שלי בביצוע התפקידים. חשוב לשתול גם מילות מפתח שאני יודע שהמעסיקים מחפשים בתחומי, כי אם מעסיק יכתוב מאפיין לתפקיד מסוים, חשוב שהפרופיל שלי יעלה. וכן, להדגיש את המיומנויות שלי שעשויות לתרום לתפקיד הספציפי שמעניין אותי.     

2. בניית נוכחות מקצועית: יש משמעות מאד גדולה לבניית נוכחות מקצועית ברשת זו. זהו תהליך שיכול לקחת זמן ויש להקפיד, לתחזק ולעדכן על בסיס קבוע. אם ברצוננו להפוך למותג מקצועי צריך לעשות זאת נכון. בכדי לבנות אמינות מקצועית יש שורה של פעולות שכדאי לעשות:

כדאי לכתוב כתבות מקצועיות אשר מקנות ערך, להעלות קישור אליהן בפרופיל האישי ובקבוצות רלוונטיות, שעשויות לעורר דיון לגביו, ולקצר בכמה שורות את הרציונל של הכתבה כמבוא לשיתוף בפוסט. יש לכתוב פוסטים מעניינים על חידושים ועדכונים בתחום העיסוק, לכתוב תשובות ענייניות וטובות בשאלות שעולות בדיונים בקבוצות או של חברים, לשתף תמונות במסגרת האפשר והמותר מהשתתפות בכנסים מקצועיים, אף לפעול על מנת להיות מוזמנים לפאנל מומחים (בכנסים לרוב זאת ניתן במסגרת רכישת חסות), או ליזום פאנל מומחים ולהיכלל בו, לערוך פודקאסט, לשתף פרקים ממנו, להעביר הרצאות מקצועיות, לתקשר אותן, ולכתוב ששמחנו לשתף בידע. חשוב לתקשר הצלחות בצורה חכמה (כדי שלא להיתפס כשוויצרים) ולהודות לאנשים שעזרו בדרך, ועוד. כאשר המעוניינים ייכנסו  לפרופיל שלנו, יקבלו הצצה לעולם מלא תוכן איכותי ומקצועי שמקנה ערך.


3.הגדל את מעגל הרשת המקצועית: 

מערך החברים בלינקדאין מובנה לפי מעגלים.

ככל שאגדיל וארחיב את מעגל הקשרים אוכל להגיע ליותר אנשים. תמיד כדאי להרחיב את מעגל הקשרים העסקיים, חשוב לעשות זאת לאורך כל הדרך. כיום בכנסים מקצועיים, חלק מהמשתתפים כבר פועלים להרחיב את מעגל החברים באופן מידי, באמצעות סריקת קוד QR  של הפרופיל.
אפשר גם להרחיב את מעגל הקשרים בדרך ידנית, לחפש בשורת החיפוש שם ספציפי בעברית ובאנגלית, שכן אין לדעת איך כתב את שמו מי שאנחנו מחפשים או לפי תפקיד מסוים. אפשר גם לחפש לפי מוסד לימודי, ללחוץ על
alumni ולאתר את הבוגרים. או להקיש שם של חברה ולחפש עובדים שעובדים באותה חברה.

פנינה קרן שכיהנה כסמנכ"לית משאבי אנוש באוניברסיטת בן גוריון ובבנק ישראל, מרצה במיזם הדיגיטלי "ללימוד פרקטיקות ניהוליות ,אירגוניות ומיומנויות" ומומחית לפיתוח יכולות ההון האנושי ליצירת אימפקט ארגוני מספרת על הדברים האמיתיים "שצדים את עיניהם של המעסיקים":

בכל הנוגע לקורות חיים, יש לזכור שמעסיק מקבל הרבה קורות חיים לכל משרה, המטרה בסינון הראשוני היא לצמצם את הכמות למקסימום 10 הכי מתאימים. גם רשת הלינקדאין מהווה היום מקור לאיתור מועמדים, ולכן מגייסים ומנהלי HR עוברים קורסים על שימוש ברשת הלינקדאין לצורך היכרות ולמידה על פלטפורמה זו  לשם הפקת השימוש המיטבי בה בנושא גיוס ואיתור מועמדים.

פרסום

מועמדים צריכים להבליט: מקומות עבודה קודמים שקשורים למשרה שהם מחפשים, מיומנויות וכישורים ספציפיים ובולטים להצלחה בתפקיד, סיפורים המעידים על אישיות המועמד ועוד….

 

 

 

כותבת מאמר הדעה,

עו"ד שרון הר זהב,
 
מפתחת מיזם פלטפורמת לימוד דיגיטלית בתחום התעסוקה והעסקים ללימוד פרקטיקה ניהולית, פרקטיקה ארגונית ומיומנויות בעולם העבודה, שמועבר על ידי מנהלים בכירים במשק הישראלי.
מקבוצת אל הנכס

לשון זכר כמוה כלשון נקבה

Print Friendly, PDF & Email

פה יבוא באנר

תודה שאתם מבקרים בפורטל "טכנו נט". טכנו נט נט היינו פורטל מקצועי ומקיף לתחום הטכנולוגיה והתעשייה באתר תוכלו למצוא אינפורמציה מקצועית שחשובה לכם ומאגר ספקים גדול מתחום המתכת,פלסטיק, זיווד ואריזה, הייטק, אוצומציה וסייבר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

חושבים על שינוי קריירה? הנה שלושה טיפים מנצחים שמובילים לקידום קריירה ולצמי...

3 באפריל 2024

קליטה נכונה של חיילי מילואים בחזרה לשגרה.

20 בפברואר 2024

חיפוש עבודה בזמן מלחמה

28 בנובמבר 2023

מי מפחד מפוליטיקה ארגונית?
ניהול זמן נכון - טיפים לניהול זמן נכון
איך לבקש העלאת שכר
חושבים על שינוי קריירה? הנה שלושה טיפים מנצחים שמובילים לקידום קריירה ולצמי...

3 באפריל 2024

קליטה נכונה של חיילי מילואים בחזרה לשגרה.

20 בפברואר 2024

חיפוש עבודה בזמן מלחמה

28 בנובמבר 2023

מי מפחד מפוליטיקה ארגונית?
תמיד לדעת לפני כולם

השארו מעודכנים

השאירו פרטים לקבלת עידכונים למייל

כדי להיות תמיד מעודכנים